Thursday, February 18, 2010

12. dan

Odlucio sam da ustanem malo ranije da bi je preduhitrio i spremio sve sto joj treba kad ustane. Sat mi je zvonio oko 6:30 i stavio sam odma da se kuva caj od Hajducke trave (mislim da se zove Yarrow na engleskom).
Pola sata ranije sam joj dao jedan probiotic, taman koliko treba caj da odstoji.

Oko 7:30, nakon sto je popila caj i proslo jedno 20-ak min. sam joj dao jednu ciniju cereal-a (corn flakes) ali bez gutena i sa malo mleka (2.5% mm).
Pitala me je da popije jednu tabletu za smirenje i ja sam joj dao samo pola od 1 mg (znaci 0.5mg).
Oko 7:50 je popila jednu tabletu Trodona (protiv bolova) jer oseca da je boli u ledjima (ali ne toliko intenzivno kao pre - ovo je samo preventivno).

Legli smo da dremamo od 8 - 10.

Ustao sam i napravio FOCC sa mladim sirom. Keva je nesto zivnula. Rekao sam joj da oko 11 dolazi Violeta da je klistira. Ona kaze da je rano jer ne oseca potrebu da ide na WC ali nema veze. Mora da se olaksa.
Pricamo, vidim da je malo pribranija danas. Ubedjujem je da ono sto radi ima smisla i da treba samo da me slusa. Malo kasnije spomenem Maju i da se javila a ona me pita:"A sto ne bi isli u laboratoriju na preged." Kazem joj da je pre rano da bi videli neke brojke kojima moze da se "meri" bilo koja promena. Ona priznaje da je ledja i stomak mnogo manje bolje nego dok je bila u bolnici. Ja joj kazem iskreno da su Maja, a i ostali u bolnici digli ruke od nje. Da moderna medicina nema leka za nju i da je jedino resenje, koliko god to cudno zvucalo da pije cajeve i lekove (vitmine) sto joj ja dajem. Iako sam se bojao da ce je ovo pogoditi, nije se uplasila. Nastavili da pricamo dalje.

Oko 11:15 je dosla Violeta. Sedimo i pricamo. Mama sedi na ivici kreveta, ne lezi kao uvek. Violeta i ja je ubedjujemo da ne sme da poklekne duhom. Inace Violeta je zena koja radi u Dr. Dragisa Misovic. Tamo su se upoznale. Ona joj je pomogla dok je bila u bolnici. Zna Maju.
Kaze mi da je dobro sto je nismo odveli na operaciju jer je vidjala ljude kroz sta su prolazili nakon toga. Ovako, bar je pokretna.

Klistiranje je bilo gotovo do 12:00. Platio sam Violeti i pocinjem da napravim rucak. Za rucak ima skuvanu sargarepu, boraniju i 2 cesnja belog luka. Nakon jedno 5 minuta pod kljucem, vadim povrce i stavim ga da se ohladi minut-dva. Prelijem sa malo maslinovog ulja, soli i sitno naseckanim belim lukom. Ici cu kasnije na pijac da kupim neke zacine: perun, bosiljak i sl.
Oko 13:00 dolaze Lidija i Jasmina. Nesto pricaju ali ih ne cujem jer radim u kuhinji. Pre rucka sam skuvao caj od pelina. Naravno ostavio sam ga da odstoji u solji jedno 15-20 min. Caj je gorak ali radi posao. Mami se razvezao jezik i prica sa zenama.

Oko 14:00 sam ih ispratio i rekao mami da idem do pijace da kupim neku klopu.
Odvezao sam Lidiju do stanice i malo smo popricali. Kaze da je primetila da su joj spali podocnjaci i da joj je stomak mnogo manji. Da, i ja sam primetio da joj je spao otok na stomaku. Zao mi je sto nisam slikao ali kad sam dosao, pre 12 dana imala je stomak kao 4-5 meseca trudnica. Sad je skoro ravan. Mama tvrdi da je jako puno smrsala (istina, ne bas puno kako ona tvrdi) ali ne toliko da joj je stomak skoro ravan. Hm...

Prosetao sam se do trznog centra na Vidikovcu da razmenim pare. Dolar polako raste. Za $200 se sad dobije $13,450. Prvi dan sam za $200 dobio 12,900 din.
Napunio sam gorivo. Cena je 110 din. po litru ($1.64). Za sve preko 25 litara dobije se besplatan DVD, a izbor je:"Nas prijatelj Mao Tse", "Che Guevara - dokumentarac" i sl. :-) Simpaticno.
Na pijaci svega ima. Nasao sam dve prodavnice zdrave hrane kao Biospajz. Jedna do druge su 100m udaljene. Imaju sve sto i Biospajz, cak i Zelenu Magmu i jos je jeftinija za 250 din.

Dosao sam kuci oko 15:00. Mama lezi i cita neki oglasni list za dom za starije ljude. Prvi put od kako sam dosao da sam je video da je citala nesto. Dobro je da ne gleda samo TV. Dok ovo pisem pokazao sam je par vezbi koje moze da radi svakih sat vremena po minut u krevetu. Ono sto nam je Dragan Kisin pokazivao. Odma je prihvatila i pocela da radi. Rekao sam joj da je dovoljno minut za pocetak s'obzirom da zadnja dva meseca lezi non-stop. Polako zeno!

A da, evo slika "Skadra na Bojani" ispred kuce. :-)






















E da, zaboravio sam da spomenem (rekao sam tebi Mico) kako su juce betonirali. Dosli kamionom i blokirali ulicu. Izbacili jednu od strana za oslonac prema kapiji u otvorili kapiju. Da nisam izasao ne bi ni stavili ove grede ispod stope.






Ali to ne bi bilo to da nakon sto su sve zavrsili nisu ostavili grede na istom mestu. :-) Genijalci. :-)





Uvece nam je dosla u posetu mama prijateljica Jasmina. Daje joj kompliment da dobro izgleda. Mami je drago i pokazuje svoj entuzijazam.

Oko 19:30 sam poceo da spremam veceru, supu od povrca:

1. Brokoli
2. Sargarepe
3. Boranije
4. Beli luk
5. Malo soli, persuna i bosiljka (mozda sam trebao da preskocim ova dva zadnja zacina)

Ostavio sam da kljuca oko 5 minuta, tek toliko da se povrce malo smeksa i da pusti sok. Evo kako izgleda:










Prve dve fotografije pokazuju kako podgrevam jelo za mene. Ne zelim da koristim mikrotalasnu za svaki slucaj. OK, mozda sam paranoican ali to sam ja. :-)

Dobro je da pisem ovaj dnevnik jer onda imam mogucnost da se podsetim sta sam uradio dan/dva pre i tako korigujem. Ovo kazem jer mi je mama rekla da je malo pocelo da je boli u ledjima i stomaku. Za svaki slucaj sam joj dao pola tablete za smirenje i jedan Trodon.
Na kraju dana sam joj dao jedan probiotic.

No comments:

Post a Comment